Alle cadeaus op één plek
Zoveel mensen, zoveel wensen. En die cadeautjes voor onder de boom komen nooit tegelijk. Gelukkig hoef je er niet voor thuis te blijven als je ze laat bezorgen in een DHL Pakketautomaat of bij een DHL ServicePoint. Kun jij ondertussen een boom kopen en haal je de cadeaus op wanneer het jou uitkomt.
Hoe stel je bezorgvoorkeur in?
We leggen je stap voor stap uit hoe je je bezorgvoorkeur in kunt stellen in de Mijn DHL app.
Stel je bezorgvoorkeur in
Stap 1
Open de Mijn DHL app en klik rechtsboven op je initialen.
Stel je bezorgvoorkeur in
Stap 2
Klik op 'Bezorgvoorkeuren'
Stel je bezorgvoorkeur in
Stap 3
In dit scherm kun je je bezorgvoorkeur kiezen. Ga je voor thuis, een Afgesproken Plek rondom je huis of zo'n handige DHL Pakketautomaat of DHL ServicePoint? Aan jou de keus! Per verwacht pakket kun je je voorkeur altijd weer aanpassen.
Sturen én terugsturen via de DHL Pakketautomaat
Pakketten verzenden en retourneren doe je eenvoudig via een DHL Pakketautomaat. Zorg er wel voor dat er een verzend- of retourlabel op zit. Heb je geen retourlabel? Maak en print er dan een online.
Ga naar een DHL Pakketautomaat in de buurt, scan de barcode, leg je pakket in de kluis, doe 'm dicht en bevestig je actie. Je krijgt een mail van ons met je verzendbewijs. Zo geregeld!
Als je geen label én geen printer hebt, dan kun je je pakket afgeven bij een DHL ServicePoint.
Inpakken en wegwezen
Met de feestdagen voor de deur wil je natuurlijk dat elk cadeau veilig aankomt. Een breekbaar pakket verpak je dan ook anders dan een boek – dat spreekt voor zich. Wij geven je verpakkingstips: gebruik een doos op maat, voorkom losse onderdelen en bescherm breekbare spullen met zacht materiaal. Zo zorg je voor een veilige en zorgvuldige verzending en komen je pakketten zonder kleerscheuren aan! Wil je het zekere voor het onzekere? Verzeker dan je pakket!
Efficiënte klantenservice via chat
Heb je iets gekocht bij een webshop en weet je niet waar je pakket is? Tracy, onze chatbot, biedt snel en 24/7 hulp. Zij weet, met behulp van het track en trace nummer waar je pakket is. Bij complexe vragen word je doorverwezen naar onze live chat.
Verwacht je een pakket van een Chinese webshop zoals Shein, Temu of AliExpress? Dan kan Tracy je niet helpen en adviseren we je om contact op te nemen met de webshop zelf.