Jouw gewenste bezorgmoment
Komt het moment dat we langskomen net onhandig uit? Of heb je onze DHL bezorger gemist en een gele kaart op je deurmat gevonden? Kies in de Mijn DHL app zelf waar en wanneer je jouw pakket ontvangt. Dan weet je zeker dat je je bestelling snel in huis hebt. Zo gepiept!
Bezorging wijzigen
Komt de geplande bezorgtijd net onhandig uit? Of wil je jouw pakket toch liever ophalen bij een DHL ServicePoint? In track en trace wijzig je heel eenvoudig het moment of de locatie van bezorging. Dit kun je doen vanaf de dag voordat we eigenlijk bij je zouden langskomen. Ben je vaak niet thuis? Download dan de Mijn DHL app en stel jouw vaste bezorgvoorkeuren in. Zo kun je erop rekenen dat je jouw zending zo snel mogelijk in handen hebt.
Download de app
Met de Mijn DHL app kun je veel meer dan alleen een pakket volgen. Je vindt ál je zendingen in één handig overzicht, verstuurt zelf eenvoudig pakketten naar binnen- en buitenland, en krijgt direct een melding als er iets verandert. Bovendien stel je in de app makkelijk je persoonlijke bezorgvoorkeuren in. Dan laat je bijvoorbeeld jouw zendingen standaard bij een DHL ServicePoint of op een veilige plek rondom huis bezorgen.
Laat je pakket ergens anders bezorgen
Haal je jouw pakket liever op bij een ander DHL ServicePoint of wil je dat we nog een keer bij je langskomen? Laat het ons weten via de Mijn DHL app. Bekijk hieronder wat de mogelijkheden zijn.
Afhalen bij een DHL punt
Je pakket oppikken wanneer het uitkomt? Dan zorgen we dat ‘ie klaarligt bij een DHL ServicePoint. Je kunt kiezen uit vijf DHL punten; een winkel of pakketautomaat. We laten het weten zodra je pakket er ligt.
Bezorging rondom huis
Buiten de deur en tóch pakketjes ontvangen? Dat kan! Wijs een veilige plek rondom je huis aan waar de bezorger je bestelling mag neerzetten. In de schuur bijvoorbeeld, of onder een afdakje.
Op de mat bij je buren
Niemand woont dichterbij dan je buren. Nemen zij je pakketje graag voor je aan als jij weg bent? Laat ons het huisnummer weten, dan drukt onze bezorger gewoon op een andere bel.
Bezorgmoment wijzigen
We komen graag snel weer bij je langs. Met je zendingsnummer óf de niet-thuiscode op de gele kaart en je postcode kies je makkelijk een andere bezorgtijd of -dag. We komen ook langs in de avond of op zaterdag.
DHL bezorger-gemist-kaart
Gele kaart op je deurmat? Voer online de niet-thuiscode en je postcode in, dan zie je de vervolgstappen van jouw pakket. Of scan eenvoudig de QR-code met je telefoon. Bezorging inplannen waar en wanneer het jou uitkomt? Dat is via de Mijn DHL app zo geregeld. Let op: je ontvangt de bezorger-gemist-kaart ook als we het pakket bij je buren hebben bezorgd.
Download de Mijn DHL app
De officiële Mijn DHL app is voor iOS beschikbaar in de App Store (vanaf OS 13) en voor Android in de Google Play Store (vanaf OS 8).
Veelgestelde vragen
We helpen je graag, en het liefst razendsnel. Daarom staan de meest voorkomende vragen en antwoorden hier op een rij.
Hoe lang wordt mijn pakket bewaard bij een DHL ServicePoint?
Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering. Wanneer het pakket er een week ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.
Wat gebeurt er als ik mijn pakket laat bezorgen bij een DHL Pakketautomaat?
Een DHL Pakketautomaat is een gele muur met kluizen die je gebruikt om helemaal zelf eenvoudig en snel pakketten te versturen en ontvangen. De meeste DHL Pakketautomaten zijn 24 uur per dag beschikbaar.
Kies je ervoor om je pakket te laten bezorgen bij een DHL Pakketautomaat? Zodra we het pakket in je DHL Pakketautomaat hebben gestopt, ontvang je een unieke afhaalcode per mail of sms. Hiermee haal je ‘m op wanneer het jou uitkomt. Je pakket blijft er maximaal 7 dagen liggen, daarna sturen we het terug naar de afzender. Mocht je bestelling te groot zijn voor een DHL Pakketautomaat, dan laten we het je meteen weten en brengen we je pakket naar het dichtstbijzijnde DHL ServicePoint.
Mijn pakket is vertraagd of zoek. Wat kan ik doen?
Doet je pakket er langer over dan verwacht? Dit is natuurlijk erg vervelend! We werken hard om jouw pakket op het verwachte bezorgmoment bij je af te leveren. Door de grote hoeveelheden pakketten die we dagelijks verwerken, lukt dit helaas niet altijd. We proberen je zending alsnog zo snel mogelijk bij je te bezorgen.