Unieke retouropties
Vergroot de kans op herhaalaankopen
DHL eCommerce biedt uitgebreide retouropties voor zakelijke en particuliere klanten. Welk serviceniveau u ook kiest, wij zorgen dat alles perfect is geregeld.
Particuliere retouropties
Consumenten zien retourzendingen vaak als extra gedoe, daarom maken we het ze zo makkelijk mogelijk. Dankzij onze DHL punten is er altijd een retourplek in de buurt. Het retourlabel-beleid bepaalt u zelf. Meezenden met de bestelling, nazenden via de mail, online aanvragen of nog simpeler: het originele label van de heenzending gebruiken. Wilt u consumenten écht ontzorgen? Dan halen we retourzendingen graag bij ze op.
Zakelijke retouropties
Om uw zakelijke klanten en partners zo veel mogelijk te ontzorgen, bieden we uitgebreide retourmogelijkheden. U kiest zelf welke opties u het belangrijkst vindt. U plant via onze verzendservice of klantenservice eenvoudig zelf pick-ups. U kunt ook met de ontvanger afspreken dat hij deze retourzendingen afgeeft bij een van de 4.800 DHL ServicePoints. U bepaalt dan het retourlabel-beleid: meezenden met de bestelling, nazenden via de mail of online aanvragen door klanten.
Op de hoogte blijven?
Altijd de laatste kennis in huis op het gebied van retouren? Schrijf u dan in voor onze nieuwsupdates per mail.
DHL eCommerce Internationaal
Retourneren vanuit het buitenland
Ook over de grens biedt DHL eCommerce veel retouropties voor uw particuliere klanten. Dankzij ons uitgebreide Europese netwerk van zo’n 140.000 DHL ServicePoints is er altijd wel een retourlocatie in de buurt van de ontvanger.
Slimme tool, makkelijk retour
Als u gebruik wilt maken van de retourservice van DHL eCommerce, bieden wij een handige tool met veel mogelijkheden. Uw klanten of uw klantenservice afdeling maakt de retouren aan op uw website. Uw klant geeft het pakket af bij een DHL ServicePoint in de buurt. U kunt uw klanten ook aanbieden om retourzendingen bij ze op te halen. Helemaal makkelijk! Zo biedt u meer service aan uw klanten.