Wehkamp verlengt contract met DHL

Afgelopen week heeft Wehkamp de lopende overeenkomst met DHL eCommerce met 3 jaar verlengd. In 1988, ruim dertig jaar geleden, tekenden het logistieke bedrijf en de online shop hun eerste contract. Focus op klant, verbetering en innovatie zijn de gezamenlijke drijfveren en dit resulteert in een significante stijging van de klanttevredenheid.

De afgelopen jaren hebben Wehkamp en DHL steeds grote stappen gezet in het verbeteren van de service en klantgerichtheid. Zo realiseerden ze de afgelopen anderhalf jaar een NPS stijging van 20%. Het meest waarderen klanten de snelle levering (vandaag voor 23.59 uur besteld, morgen in huis), de tijdvakken waar Wehkamp klanten kosteloos uit kunnen kiezen en de eenvoudige keuze voor levering bij een DHL ServicePoint, locker of buurtpunt. Ook de gratis levering op zaterdag en bezorging op maandag of in de avond worden hoog gewaardeerd. Doordat de processen optimaal op elkaar zijn afgestemd, kan Wehkamp ook op piekmomenten als Black Friday, kerst en Wannahave Days haar hoge serviceniveau garanderen.

DHL is voor ons een belangrijke logistieke partner. Elke dag proberen we dingen slimmer en daardoor duurzamer te doen.
Maarten Tibosch, COO bij Wehkamp

Steeds duurzamer

Maarten Tibosch, COO bij Wehkamp: “DHL is voor ons een belangrijke logistieke partner. Samen werken we niet alleen aan de beste logistieke service voor onze klanten, maar ook proberen we elke dag dingen slimmer en daardoor duurzamer te doen. Zo hadden we onlangs het idee om de rolcontainers te verhogen, zodat vrachtauto’s nog efficiënter beladen kunnen worden. Mooi dat dit dan ook daadwerkelijk gerealiseerd wordt. Eén van de duurzame stappen die we samen hebben gezet.”

Toekomstplannen

Op dagelijkse basis is er contact tussen DHL en Wehkamp, om samen te kijken naar de behoefte van de Wehkamp klant en hoe daar nog beter aan te voldoen. Zo zijn de avondlevering, maandaglevering en de forse toename in aantal DHL ServicePoints ontstaan.

We zijn allebei frontrunners in e-commerce en dagen elkaar continu uit om met innovatieve bezorgoplossingen te komen.
Wouter van Benten - CEO bij DHL eCommerce Benelux

Ook gaan DHL en Wehkamp smallere tijdvakken testen. De komende tijd wordt er getest met tijdvakken van twee uur, waar de klant nu nog kan kiezen uit een tijdvak van vier uur. De klant wenst  steeds meer invloed op de bezorging van haar pakket. Daarom geeft Wehkamp al geruime tijd haar klanten de mogelijkheid om na het bestellen nog de plaats en het tijdstip van bezorgen aan te passen. Dit kan heel eenvoudig online, in ‘mijn wehkamp’. Wouter van Benten, CEO bij DHL eCommerce: “We zijn allebei frontrunners in e-commerce en in onze samenwerking dagen we elkaar continu uit om met innovatieve bezorgoplossingen te komen.”

Geschreven door

Ewout Blaauw

Director Corporate Communications

Mis geen update, meld u aan voor onze nieuwsbrief. Aanmelden