Betrouwbare levering
Uw pakket in goede handen

‎ 

Betrouwbare levering
Uw pakket in goede handen

Soms wordt een pakket niet geleverd bij degene die het heeft besteld. Misschien hebben huisgenoten het aangenomen, of staat het bij de buren. Dit kan nog wel eens voor verwarring zorgen. Vervelend voor uw klant, maar ook voor u. DHL eCommerce biedt daarom een nieuwe optie: Bezorgen met code. Uw klanten kunnen hun pakket alleen in ontvangst nemen met de unieke 4-cijferige of QR-code die we ze via mail en de Mijn DHL app sturen. Niet thuis op ’t moment dat we voor de deur staan? Dan proberen we het een dag later nog eens, of op een door uw klant gekozen moment. Zo hebben uw klanten en u nóg meer zekerheid dat de de bestelling bij de juiste persoon terechtkomt.

Meer informatie

Extra zekerheid

Uw klant kan het pakketje alleen in ontvangst nemen met de unieke code die we via mail en de Mijn DHL app delen. Heel veilig dus!

Hogere klanttevredenheid

Bezorgen met code zorgt voor meer duidelijkheid over wie een pakket kan ontvangen. Dat betekent geen verwarring meer over wie het pakket nou heeft aangenomen, wat u tijd en uitzoekwerk bespaart. Bovendien: iedereen weet precies waar-ie aan toe is, en dat zorgt voor meer klanttevredenheid.

Veilig én makkelijk

Ontvangers krijgen hun bezorgcode gewoon via mail en de Mijn DHL app. Ze hebben dus geen ingewikkelde tools nodig om hun pakket in ontvangst te nemen. Extra veiligheid, zonder gedoe – alleen bij DHL eCommerce.

Bezorgen met code
Zo werkt het

Benieuwd hoe Bezorgen met code er in de praktijk uitziet? Kies voor zeker verzenden in drie stappen:

  1. Vink bij uw volgende zending de optie ‘Bezorgen met code’ aan in My DHL Portal
  2. We sturen uw klant een unieke code via mail en in de Mijn DHL app
  3. Bij de levering geeft de klant de persoonlijke code door aan de bezorger
  4. De bezorger controleert de code en overhandigt het pakket alleen als die klopt

Heeft u vragen, bijvoorbeeld omdat u een maatwerk- of API-oplossing gebruikt? Check de veelgestelde vragen  of neem contact op met onze supportafdeling.
 

stel uw vraag

Hoe kunnen we u helpen?

‎ 

We helpen u op weg
Aan de slag

Interesse in Bezorgen met code? DHL eCommerce ondersteunt en ontzorgt u gedurende het hele proces. Zo is het belangrijk om uw klanten vooraf goed in te lichten, zodat ze weten wat ze moeten doen. Om u daarbij te helpen, schrijven we een passend notificatiebericht voor u. Scheelt weer kostbare tijd! Bijvoorbeeld:

‘Je bestelling wordt geleverd door DHL eCommerce. Om ervoor te zeggen dat het pakket veilig bij jou – en niet per ongeluk bij een ander – terechtkomt, krijg je een unieke 4-cijferige of QR-code. Je vindt deze in de mails van DHL en de Mijn DHL app. Houd ‘m bij de hand wanneer de bezorger aan de deur staat: code doorgeven, pakket aannemen, klaar.’

Veelgestelde vragen

Wat is bezorgen met code

Bezorgen met code (BMC) is een betaalde optie die u kunt kiezen wanneer u pakketten verstuurt naar consumenten in Nederland.

Hoe werkt Bezorgen met code?

BMC zorgt ervoor dat een ontvanger het pakket alleen in handen krijgt als hij of zij een unieke, 4-cijferige of QR-code aan de bezorger kan laten zien. De ontvanger krijgt deze code via mail en de Mijn DHL app.

Wat zijn de voordelen van Bezorgen met code?

Extra zekerheid en een hogere klanttevredenheid. Doordat alléén de degene die iets heeft besteld de code krijgt waarmee je een pakket in ontvangst kunt nemen, is er achteraf geen onduidelijkheid meer over wie het pakket in handen heeft. Kortom, met BMC verstuurt u pakketten makkelijk, duidelijk en veilig naar consumenten in Nederland.  

Hoe krijgt de ontvanger de bezorgcode die bij het pakket hoort?

We sturen de ontvanger van het pakket de bezorgcode onder andere via mail. Het is dus HEEL BELANGRIJK dat u ons het correcte mailadres van de ontvanger doorgeeft. Zonder kunnen wij de code niet naar de juiste persoon sturen. Heeft de ontvanger de Mijn DHL app, dan is de code ook daarin te vinden. Goed om te weten: de Mijn DHL app is gratis te downloaden in de App Store of Google Play. 

Wanneer verstuurt DHL eCommerce de bezorgcode?

Degene die de bestelling heeft geplaatst, ontvangt de bezorgcode tweemaal: zodra DHL eCommerce het pakket heeft ontvangen én op de dag waarop de bezorging staat gepland. Ook is de code uiterlijk op de dag van levering in de app terug te vinden.

Stel, de ontvanger zegt de bezorgcode niet te hebben ontvangen...

  • Let altijd op het tijdstip: de ontvanger krijgt de bezorgcode pas als DHL eCommerce het pakket heeft ontvangen. 
  • Het kan voorkomen dat de DHL mail met de bezorgcode als spam wordt beoordeeld. Laat de ontvanger dus altijd de junk- of spamfolder in zijn of haar mailbox checken.

Heeft de ontvanger op de dag van de geplande bezorging nog steeds geen bezorgcode in zijn of haar mailbox of Mijn DHL app, bel dan met onze klantenservice. Alleen u als verzender kunt dit doen. Om veiligheidsreden kunnen we ontvangers hier niet mee helpen.

De ontvanger heeft geen QR-bezorgcode gekregen, wel een e-mail met een 4-cijferige code

Geen zorgen. Het kan zijn dat de afbeelding van de bezorgcode in de e-mail is weggevallen. De 
QR-code is dan niet meer zichtbaar, de 4-cijferige code wel. De ontvanger hoeft deze 4-cijferige code alleen maar door te geven aan de bezorger, waarna die het pakket gewoon kan afleveren.

De ontvanger is op het moment van bezorgen niet thuis. Kan de bezorger het pakket dan afleveren bij de buren, een DHL ServicePoint of op een afgesproken plek?

Helaas is dit niet mogelijk. De service BMC is er juist op gericht om de pakketten persoonlijk af te leveren. Het is wel mogelijk om een nieuwe bezorgafspraak te maken via dhlecommerce.nl/bezorgergemist.nl of de Mijn DHL app.

De bezorger zegt dat de bezorgcode onjuist is. Het pakket kan hierdoor niet worden afgeleverd...

In dat geval moet uw klant contact met u opnemen. U kunt dan via onze klantenservice een nieuwe code laten versturen. Het pakket zal de volgende werkdag opnieuw worden aangeboden.

Ik heb geen mailadres van de ontvanger. Kan ik het pakket toch laten bezorgen met een bezorgcode?

Nee, helaas. Zendingen kunnen alleen met een code worden bezorgd als het juiste mailadres van de ontvanger bij DHL eCommerce bekend is. Vul als verzender dus nooit uw eigen mailadres in. De ontvanger krijgt dan geen bezorgcode.

Bij het aanmaken van de zending is per ongeluk het verkeerde mailadres ingevoerd…

U kunt dan het beste direct contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen het mailadres voor u aanpassen en de ontvanger een nieuwe bezorgcode sturen. Alleen u – de verzender – kunt contact met de klantenservice opnemen. Ontvangers kunnen we om veiligheidsredenen niet te woord staan.

De ontvanger is de mail met de bezorgcode kwijt…

In dat geval moet hij of zij contact met u opnemen. U kunt vervolgens onze klantenservice vragen om de mail met de bezorgcode opnieuw naar de ontvanger te sturen.

Het pakket is te groot…

Pakketten die:

  • groter zijn dan 180 cm;
  • volumineuzer zijn dan 432 liter;
  • zwaarder zijn dan 31,5 kg

worden door het zakelijke netwerk uitgeleverd en kunnen dus NIET met een code worden bezorgd.