Zodra we uw zending hebben ontvangen, kunnen uw klanten de bezorgafspraak aanpassen in de Mijn DHL app. Als uw klant liever de track en trace-pagina van DHL gebruikt, vult hij daar eerst het zendingsnummer en postcode in. Bij ‘iets anders afspreken?’ kiest hij voor ‘een plek rondom huis’. Uw klant geeft aan waar de bezorger het pakket mag achterlaten en of de bezorger eerst moet aanbellen. De gekozen plek moet overdekt zijn en niet zichtbaar vanaf de straat. Ontvangers mogen hier dus geen ander adres kiezen. De afgesproken plek wordt omschreven in een korte tekst en kan worden voorzien van een afbeelding.
Wij houden uw klant via e-mail, push notificaties en het zendingverloop op de hoogte van de bezorgstatus. Uw klant kan volgen of en wanneer we het pakket op de afgesproken plek hebben afgeleverd.
Als uw pakket geleverd moet worden met een afleverbewijs (handtekening, pincode) of leeftijdscheck, dan wordt de optie Afgesproken Plek niet getoond voor ontvangers. Als het pakket op weg is naar een DHL ServicePoint, kan de ontvanger de bezorgafspraak niet meer aanpassen.