Ik heb geen afhaalcode voor de DHL Pakketautomaat

Veelgestelde vragen

Kun je je pakket niet uit de DHL Pakketautomaat halen omdat je de afhaalcode niet hebt? Doorloop het volgende stappenplan:

1. Kijk in de Mijn DHL app
Open de Mijn DHL app en ga naar het scherm “Ontvangen”. Als je pakket klaar ligt in een pakketautomaat, vind je daar de afhaalcode bij de zending. Zie je de zending nog niet in de app? Voeg deze eenvoudig toe met je zendingsnummer.
Heb je onze app nog niet? Download de Mijn DHL app hier.

2. Check je ongewenste e-mail
Controleer je map voor ongewenste e-mail. Het bericht met de afhaalcode komt daar soms in terecht.

3. Dubbelcheck de locatie
Controleer of je pakket wel echt bij de pakketautomaat is afgeleverd. Het kan zijn dat de bezorger is uitgeweken naar een ander (bemand) DHL ServicePoint, bijvoorbeeld door een storing of omdat er geen passend kluisje beschikbaar was. Kijk daarom goed op track & trace bij welk afhaalpunt je pakket ligt. Voor een bemand afhaalpunt heb je geen afhaalcode nodig.

4. Neem contact op met de klantenservice
Is je pakket inderdaad in een pakketautomaat geleverd en zat de code niet in je ongewenste mail? Chat dan met onze klantenservice. Zorg dat je het zendingsnummer bij de hand hebt. De klantenservice regelt dat je alsnog zo snel mogelijk een afhaalcode toegestuurd krijgt.