Betrouwbare levering
Uw pakket in goede handen
Soms wordt een pakket niet geleverd bij degene die het heeft besteld. Misschien hebben huisgenoten het aangenomen, of staat het bij de buren. Dit kan nog wel eens voor verwarring zorgen. Vervelend voor uw klant, maar ook voor u. DHL eCommerce biedt daarom een nieuwe optie: Bezorgen met code. Uw klanten kunnen hun pakket alleen in ontvangst nemen met de unieke 4-cijferige of QR-code die we ze via mail en de Mijn DHL app sturen. Niet thuis op ’t moment dat we voor de deur staan? Dan proberen we het een dag later nog eens, of op een door uw klant gekozen moment. Zo hebben uw klanten en u nóg meer zekerheid dat de de bestelling bij de juiste persoon terechtkomt.
Extra zekerheid
Uw klant kan het pakketje alleen in ontvangst nemen met de unieke code die we via mail en de Mijn DHL app delen. Heel veilig dus!
Hogere klanttevredenheid
Bezorgen met code zorgt voor meer duidelijkheid over wie een pakket kan ontvangen. Dat betekent geen verwarring meer over wie het pakket nou heeft aangenomen, wat u tijd en uitzoekwerk bespaart. Bovendien: iedereen weet precies waar-ie aan toe is, en dat zorgt voor meer klanttevredenheid.
Veilig én makkelijk
Ontvangers krijgen hun bezorgcode gewoon via mail en de Mijn DHL app. Ze hebben dus geen ingewikkelde tools nodig om hun pakket in ontvangst te nemen. Extra veiligheid, zonder gedoe – alleen bij DHL eCommerce.
Bezorgen met code
Zo werkt het
Benieuwd hoe Bezorgen met code er in de praktijk uitziet? Kies voor zeker verzenden in vier stappen:
- Vink bij uw volgende zending de optie ‘Bezorgen met code’ aan in My DHL Portal
- We sturen uw klant een unieke code via mail en in de Mijn DHL app
- Bij de levering geeft de klant de persoonlijke code door aan de bezorger
- De bezorger controleert de code en overhandigt het pakket alleen als die klopt
Heeft u vragen, bijvoorbeeld omdat u een maatwerk- of API-oplossing gebruikt? Check de veelgestelde vragen of neem contact op met het team van DHL eCommerce.
We helpen u op weg
Aan de slag
Interesse in Bezorgen met code? DHL eCommerce ondersteunt en ontzorgt u gedurende het hele proces. Zo is het belangrijk om uw klanten vooraf goed in te lichten, zodat ze weten wat ze moeten doen. Om u daarbij te helpen, schrijven we een passend notificatiebericht voor u. Scheelt weer kostbare tijd! Bijvoorbeeld:
‘Je bestelling wordt geleverd door DHL eCommerce. Om ervoor te zeggen dat het pakket veilig bij jou – en niet per ongeluk bij een ander – terechtkomt, krijg je een unieke 4-cijferige of QR-code. Je vindt deze in de mails van DHL en de Mijn DHL app. Houd ‘m bij de hand wanneer de bezorger aan de deur staat: code doorgeven, pakket aannemen, klaar.’