Uw klant vindt zijn pakket niet op de afgesproken plek: wat dan?

Afgesproken Plek pakket vermist

Wanneer uw klant contact met u opneemt, raden we u aan de volgende controles te doen:

  • Vraag uw klant om de status van de bezorging te controleren via track en trace. Misschien is de bezorger (nog) niet langs geweest, of is het pakket vertraagd.
  • Op track en trace is de bezorgstatus voor Afgesproken Plek te zien. Als de bezorger heeft besloten om het pakket niet achter te laten, staat dit in de details-sectie.
  • Als op track en trace blijkt dat het bezorgen niet is gelukt, laat de bezorger een niet thuis-kaartje achter, waarmee uw klant de volgende bezorgpoging kan inzien in de Mijn DHL app of track en trace. Vraag hiernaar als u uw klant spreekt.
  • Staat in de Mijn DHL app of op track en trace dat het pakket wel is bezorgd op de afgesproken plek, maar geeft uw klant aan dat er geen pakket ligt? Neem dan contact op met de klantenservice van DHL. Wij registreren iedere bezorging (inclusief foto) en kunnen met onze aanvullende gegevens de bezorgstatus verder onderzoeken.