Hoge waarde, laag gewicht? Verzeker je waardevolle pakketje
DHL eCommerce gaat altijd voorzichtig met jouw zending om. Toch kan er weleens iets misgaan. Daarom kun je heel makkelijk een verzekering afsluiten. Zo ben je zonder eigen risico verzekerd tegen schade of verlies, tegen een aantrekkelijke premie.
Een verzekering kan via de Mijn DHL app, online via deze website en via een baliemedewerker bij een DHL ServicePoint.
Brochure consumentenverzekering
Onze voorwaarden
Je pakket verzekeren? Houd dan rekening met onder meer deze voorwaarden:
● Lever je pakket in bij een DHL ServicePoint, waar een baliemedewerker het aanneemt en scant. Dat kan dus niet bij een DHL Pakketautomaat of een zelfscan.
● De verpakking van je pakket moet geschikt zijn voor het transport- en sorteerproces.
● We kunnen je verzekerde pakket niet afleveren op een Afgesproken Plek.
● Producten die verboden zijn te versturen, kun je niet verzekeren. Welke dat zijn, vind je op deze lijst.
● Je bent van deur tot deur verzekerd, want de ontvanger moet altijd tekenen voor ontvangst.
Pakketpech
Is je pakket onderweg beschadigd of zoekgeraakt? Neem direct contact op met onze klantenservice, bijvoorbeeld via onze livechat.
Als je pakket niet verzekerd is
Wist je dat je altijd beschermd bent tegen schade en verlies van je pakket? Voor elke zending geldt een standaardvergoeding van €3,40 per kilo – hier heb je wettelijk recht op. Als je het pakket hebt verzekerd, is de vergoeding hoger.