Zakelijk

Koptekst
DHL BusinessPoints
Paragrafen

Meer dan 100 DHL BusinessPoints
Zakelijke pakketten versturen

Verzendt u regelmatig pakketten? Dan is een DHL BusinessPoint ideaal voor het aanleveren van zakelijke pakketten. Deze locaties zijn speciaal ingericht voor frequente verzenders en bieden extra gemak: u kunt pakketten tot 19:00 uur inleveren, profiteren van snellere afhandeling en een hogere afleverperformance. Met meer dan 100 BusinessPoints verspreid door Nederland is er vaak een locatie in de buurt. Vind uw BusinessPoint eenvoudig via onze locator en ervaar het verschil. Dé slimme keuze voor wie dagelijks veel verzendt! 

Afbeelding
BusinessPoint - ruime aanlevertijd

Titel
Ruimere inlevertijd

Tekst

Lever uw pakketten in tot 19:00 uur bij een BusinessPoint. Dat betekent meer tijd om uw zendingen verzendklaar te maken én een snellere levering.

Afbeelding
BusinessPoints - bezorgperformance

Titel
Nóg betere bezorgperformance

Tekst

Profiteer van een hogere afleverperformance binnen Nederland. Dankzij een latere cut-off tijd vergroot u de kans op bezorging de volgende dag.

Afbeelding
BusinessPoints - afhandeling pakketten

Titel
Snelle en efficiënte afhandeling

Tekst

De DHL BusinessPoints zijn ingericht voor grote volumes. Met selfscan-zuilen en meer ruimte voor verwerking, verloopt uw verzending sneller.

Headline
DHL BusinessPoint
Titel
Vind uw DHL BusinessPoint in de buurt

Geeft u regelmatig pakketten af bij DHL? Vind uw BusinessPoint eenvoudig via onze locator en ervaar het verschil. Dé slimme keuze voor wie dagelijks veel verzendt!

Vind uw punt hier
Sectie
Header afbeelding
DHL BusinessPoint voor zakelijke verzenders
Verberg titel
Off
Verberg Usabilla
Off
Toon chat knop
Off

Dit kunnen wij niet met zekerheid zeggen, omdat het om een vaststelling door de lokale post gaat. Zij vonden het adres bijvoorbeeld niet duidelijk genoeg  of onvolledig, zoals bij appartementencomplexen soms gebeurt. Of het leek erop dat de geadresseerde niet daadwerkelijk de bewoner van het adres was.

Als de online tracking geen reden vermeldt waarom het pakket niet leverbaar is, kunt u het beste afwachten tot het pakket retour wordt gestuurd. De plaatselijke post brengt meestal een briefje of kaartje op het pakket aan, waarop staat waarom zij het pakket niet konden afleveren.

Meestal komt dit door een fout in het sorteerproces. Het pakket zal óf alsnog naar het juiste land gaan, óf retour worden gestuurd. Wat er in een specifiek geval precies gebeurt, kunnen wij op voorhand helaas niet melden, omdat wij geen zicht hebben op de afhandeling ter plaatse.

Dit verschilt per land van bestemming. Bij verre landen kan dit zes tot acht weken duren, soms zelfs nog langer. Zodra het teruggestuurde pakket bij ons binnenkomt, zorgen wij dat deze met de wekelijkse retourlevering van onbestelbare zendingen meegaat.

Wij hebben helaas geen invloed op de verwerking van uw zending bij de douane.

Of u aanspraak maakt op vergoeding van een vermist pakket, hangt ervan af of bij de verzending voor value protection is gekozen. Is het pakket zonder value protection verzonden, dan kunt u geen claim indienen. Is het pakket met value protection verstuurd, dan kunt u een claim indienen. Dat doet u met behulp van dit formulier (Excel-file)

Let op: u kunt geen claim indienen als:
- de eerste scan in het postverwerkingscentrum in Frankfurt ontbreekt, of
- de lokale post het pakket als afgeleverd heeft gescand.

Bent u Global Mail Business (GMB) klant en wilt u een claim indienen, gebruik dan dit formulier (Excel-file).

Soms kan de ontvanger iets regelen met de lokale post, bijvoorbeeld door het pakket bij buren of op een afhaalpunt te laten bezorgen. Dit hangt af van de mogelijkheden die de lokale vervoersdienst aan de ontvangers aanbiedt. 

Als de periode waarin de plaatselijke post het pakket voor de ontvanger bewaart voorbij is, wordt het pakket retour afzender gestuurd. Wij hebben daar geen invloed op.