Staat op de track en trace dat je pakket is bezorgd, maar heb je het niet ontvangen? Dat is natuurlijk erg vervelend! Maar geen zorg, meestal is je zending gewoon nog naar je onderweg. Er zijn een aantal dingen die je kunt doen.
Ontvangen
Veelgestelde vragen
Wij bezorgen je pakket in Nederland van maandag tot en met zaterdag, in verschillende tijdvensters.
Heb je van de afzender, bijvoorbeeld de webshop waar je iets hebt besteld, een zendingsnummer ontvangen? Dan volg je het pakket altijd online met track en trace. Je kunt de status bekijken zodra het pakket bij ons is aangemeld.
Je gebruikt je zendingsnummer om de status van je pakket te checken. Dat kan via track en trace en in de Mijn DHL app. Je vindt daar alle informatie over je zending. Heb je geen zendingsnummer? Vraag die dan op bij de verzender.
Doet je pakket er langer over dan verwacht? Dit is natuurlijk erg vervelend! We werken hard om jouw pakket op het verwachte bezorgmoment bij je af te leveren. Door de grote hoeveelheden pakketten die we dagelijks verwerken, lukt dit helaas niet altijd. We proberen je zending alsnog zo snel mogelijk bij je te bezorgen.
Niet thuis en wil je jouw bezorging wijzigen? Of wil je vaste bezorgvoorkeuren instellen voor al jouw zendingen? Lees meer over alles rondom jouw bezorging, of download de Mijn DHL app om direct aan de slag te gaan.
Is je pakket verwisseld met dat van iemand anders? Dat willen wij natuurlijk rechtzetten! Meld via onze chat dat je pakket is verwisseld. Dan worden de nodige gegevens opgevraagd en gaan we meteen voor je aan de slag.
Wil je een klacht indienen? Dat is vervelend om te horen. Je kunt een klacht het beste eerst indienen bij de afzender van je pakket, bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je je bestelling hebt gedaan. Die zorgt dan dat er bij ons een onderzoek wordt ingesteld.
Kom je er niet uit met de verzender? Je kunt een klacht in dat geval ook indienen bij de klantenservice van DHL eCommerce. Neem contact met ons op via chat.
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd.
Als je pakket in track en trace deze status heeft, hebben wij je pakket nog niet ontvangen van de verzender, of moet deze nog worden gescand. Hou track en trace of de Mijn DHL app in de gaten. Als je pakket is gesorteerd, krijg je direct bericht.
Als je geen zendingsnummer (meer) hebt, raden wij je aan contact op te nemen met de afzender van je pakket. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld. Het zendingsnummer is bekend bij de afzender.
Wij kunnen je pakket dan helaas niet meer onderscheppen. We raden je aan contact op te nemen met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld, die kan zorgen dat je pakket opnieuw wordt verstuurd.
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Neem contact op met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld om je pakket op een ander adres te bezorgen.
Op de pagina bezorging kies je eenvoudig met je niet-thuiscode voor een nieuwe bezorgmogelijkheid. Deze code is geldig totdat de bezorger bij jou voor de deur staat. Hoe eerder je kiest, hoe meer bezorgopties je hebt.
We bewaren je pakket maximaal 7 dagen bij een DHL ServicePoint. Zodra het pakket voor je klaarligt, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we je een herinnering.
Je kunt via de track en trace altijd bekijken hoe lang je pakket al klaarligt.
Wanneer je pakket een week bij een DHL punt ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.
Voor het ophalen van een pakket is altijd een geldig legitimatiebewijs (identiteitskaart, paspoort of rijbewijs) nodig. Er zijn webshops die het pakket vanaf het DHL punt alleen aan jou willen afgeven.
Nee, dat hoeft niet. Je kunt in onze Mijn DHL app een vaste voorkeur opgeven. Standaard bezorgen we dan bij je favoriete DHL ServicePoint bijvoorbeeld, of op een plek rondom je huis. Je kunt dan trouwens nog altijd een aparte bezorgafspraak voor elk los pakket maken, mocht je standaard voorkeur niet uitkomen. Je kunt de bezorgdag of het bezorgtijdstip per pakket 3 keer aanpassen, daarna is het niet meer mogelijk.
Twijfel je over de echtheid van een mail? Er zijn verschillende manieren waarop je kunt controleren of een e-mail uit naam van DHL spam is of niet. Bekijk dit artikel om te zien wat je kunt doen.
Kun je je pakket niet uit de DHL pakketautomaat halen omdat je de afhaalcode niet hebt? Doorloop het volgende stappenplan.
- Kies een automaat
Kies in de webshop als bezorgoptie voor een DHL Pakketautomaat bij jou in de buurt. Zie je de optie niet staan? Regel het dan eenvoudig ná het afrekenen via track en trace of in de Mijn DHL app. - Wacht op ons seintje
We laten via track en trace óf in de Mijn DHL app weten wanneer je pakket klaarligt. - Open de kluis met je code
Dankzij de unieke code heb jij als enige toegang tot de kluis met jouw pakket. Zorg dat je het pakket binnen zeven dagen ophaalt, anders retourneren we het pakket.