Verzenden

Veelgestelde vragen

Hoe groot en zwaar mag mijn zakelijke zending zijn?

Dat ligt eraan of u pakketten verstuurt of pallets. Bekijk hier de exacte informatie over afmetingen en gewicht.

Hoe pak ik mijn zending het stevigst in?

We helpen u graag op weg met handige verpakkingstips. Een tipje van de sluier? Kies een verpakking met passende afmetingen, vul lege ruimte met vulmateriaal en gebruik voor waardevolle zendingen dubbelgelaagd karton.

Hoe maak ik een account aan op my.dhlecommerce.nl?

Met een zakelijk klantnummer bij DHL eCommerce krijgt u toegang tot onze alles-in-één online verzendservice. U ontvangt een uw activatielink voor via e-mail. U logt in met uw e-mailadres, stelt uw eigen wachtwoord in en kunt meteen zendingen versturen. Nog geen klant?

Check wat de mogelijkheden zijn
 

Meer informatie

In welke browser werkt My DHL Portal het beste?

U kunt het beste de meest recente versie van uw internetbrowser gebruiken. In Google Chrome, Safari en Firefox werkt My DHL Portal het beste.

Naar My DHL Portal

Op track en trace staat dat ik aanvullende informatie moet aanleveren bij DHL. Waarom is dat?

Dit gebeurt meestal als onze informatie niet volledig genoeg is om de zending af te leveren. Het kan zijn dat het adres niet klopt of dat we aanvullende informatie nodig hebben om de zending goed af te leveren. Dit probleem kunnen we snel voor u oplossen. Vul uw gegevens aan bij onze klantenservice.

Let op: als u zelf niet de afzender bent van de zending, laat de verzender dan de informatie voor u aanvullen.

Vraag de klantenservice

Wat is het volumegewicht? En hoe bereken ik dat?

Uw zending wordt op twee manieren gewogen: het werkelijke gewicht en het volumegewicht. Het hoogste van de twee geldt als gewicht voor uw zending. Het volumegewicht wordt berekend op basis van de afmetingen van uw zending (lxbxh in cm / 4.000).

Ik kan mijn labels niet downloaden in My DHL Portal. Wat kan ik doen?

My DHL Portal werkt met animaties en deze worden door een pop-up blocker tegengehouden. Om labels te kunnen downloaden dient u in te stellen dat uw browser pop-ups toestaat. Deze instelling past u aan in de privacy instellingen van uw browser. In Google Chrome gaat u naar 'instellingen', 'instellingen voor content’ en daarna 'pop-ups'. 

Lost dit het probleem niet op? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Naar de klantenservice

Hoe kan ik zendingen en adressen importeren in My DHL Portal?

Met onderstaande excelbestanden importeert u gemakkelijk een grote hoeveelheid adressen of zendingen in My DHL Portal. Download de bestanden, voer uw data in en volg de instructies in de handleiding.

Zendingen importeren

Adressen importeren

Komt u er niet uit? Schakel de hulp in van een van onze experts.